Pięć błędów montażu bramy garażowej

październik 13, 2017
0 Comment

Elektryczna brama garażowa to przede wszystkim duży komfort. Montując tradycyjną bramę garażową, szybko przekonujemy się, że komfort wiąże się wyłącznie z napędem. W przeciwnym wypadku jesteśmy zmuszeni do każdorazowego opuszczania samochodu i dokonywania samodzielnego otwarcia. O ile nie jest to problem letnią pora, o tyle zaczyna urastać do rangi uciążliwego kłopotu jesienią, a głównie zimą. Wyciągnięcie przed siebie ręki z pilotem jest bowiem dużo prostsze niż mocowanie się z bramą na mrozie.

1. Pośpiech nie popłaca

Wcale nie trzeba się śpieszyć podczas wykonywania montażu elektrycznej bramy garażowej, choć wielu z nas tak to sobie właśnie wyobraża. Czy jest coś ważniejszego nić drzwi garażu? Nawet wykończenie wnętrza garażu nie ma takiego znaczenia, jak drzwi. Można więc spokojnie dokończyć tynkowanie czy malowanie wnętrza, kiedy drzwi będą już zamontowane. I to im powinniśmy poświęcić zdecydowanie więcej uwagi oraz czasu.

2. Błędy w dopasowaniu wymiarów bramy garażowej

Często się zdarza, że inwestor źle wymierzy otwór do bramy garażowej. Jest on za wąski, zbyt szeroki lub zwyczajnie nierówny. W takiej sytuacji niemal zawsze musimy się liczyć z ciągłą awarią systemu automatycznego opuszczania i podnoszenia bramy garażowej. Niestety, dochodzi także do strat ciepła. Każda szczelina okazuje się niekorzystna dla wnętrza garażu, ponieważ ucieka z niego cenne ciepło. Jedynym wyjściem jest więc zaangażowanie ekipy specjalistów, którzy zajmą się montażem bramy garażowej już od samego początku, także dopasowując odpowiednie wymiary.

3. Nieodpowiednia brama i napęd

Kolejnym częstym błędem jest niedostosowanie odpowiedniego napędu do konkretnej bramy garażowej. Niektóre są po prostu zbyt ciężkie, a siłowniki nie dają sobie rady z codzienną pracą. Nie potrafią unieść bramy, stąd tyle awarii. Konieczne jest więc odpowiednie wyliczenie zarówno ciężaru bramy, jak i jej zastosowania.

4. Garaż bez prądu

Każda brama garażowa z napędem korzysta z energii. Brak prądu oznacza więc brak jej funkcjonalności. Czy chcemy zatem zostać uwięzieni w swoim garażu razem z samochodem na długie godziny? Nie musi tak być, jeśli wcześniej zainstalujemy wewnątrz garażu także system samodzielnego otwierania bramy garażowej. Wówczas żadna awaria prądu nie będzie nam straszna.

5. Brak odpowiedniej konserwacji

Niestety, wszystko wymaga odpowiedniej konserwacji. Jest tak również z bramą garażową. Często bywa ona narażona na śnieg, deszcz czy wszelkie zanieczyszczenia. Warto więc regularnie zwracać uwagę na mechanizm przeciwobciążeniowy oraz fotokomórkę, które muszą działać poprawnie. Przecież brama musi w porę zareagować na przeszkodę, a żeby to zrobić, to każdy jej mechanizm powinien działać poprawnie. W przeciwnym wypadku porysuje lub wgniecie nasze auto, nie wspominają już o krzywdzie, jaką może zrobić samym użytkownikom garażu. Czy aby na pewno warto jest tak ryzykować? Czasem lepiej jest nie oszczędzać, jeśli nie chcemy się liczyć z konsekwencjami.